Krémes, maradék tojásfehérjéből

Férjemnek névnapja volt a múlt héten, s mivel régebb Anyukám mindig krémest sütött neki, gondoltam, most én is meglepem vele. Aznap nem volt időm elkészíteni, csak egy sport szeletet dobtam össze, hogy mégis legyen valami finomság.
Megint a naptárból sütöttem. Egy ideje nézegetem ezt a krémes receptet, s bár voltak kétségeim a sikert illetően, mivel sokkal egyszerűbb, mint az igazi krémes, így belevágtam. Meglepően finom lett. A lap is, meg a töltelék is.
Az arányokon változtattam, a nagy tepsimhez igazítva. Így írom le a hozzávalókat.

Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • csipet só
  • 1 egész tojás +1 sárgája
  • 1 evőkanál ecet
  • 1-2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 12 dl tej
  • 4 csomag vaníliás pudingpor
  • 22 dkg + 2 evőkanál cukor
  • 10 tojás fehérje
  • 1 csipet só
Így készült:
A lapokhoz a lisztet, sót a margarinnal elmorzsoltam. Hozzáadtam a tojást meg az egy sárgáját, ecetet, tejfölt. Nekem 1 evőkanállal elég volt, mert nagy volt a tojás. Addig gyúrtam, míg sima lett.
2 részre osztottam, tepsi méretűre nyújtottam őket, 175 fokon egymás után tepsi hátán kisütöttem. Sülés közben kisebb lett a lap s felpúposodott, akár a leveles tészta.
A töltelékhez a pudingporokat kevés tejjel elkevertem, s a többi tej hozzáadásával meg a 2 evőkanál cukorral felfőztem.
Közben a Férjem a tojásfehérjéket előbb a  csipet sóval, majd a többi cukorral keményre verte. Mikor felfőtt a puding, elkezdtem kanalanként hozzáadni a habot, közben a lángon hagytam. Még kellett volna együtt főzni 1-2 percig, de amint belekerült az egész hab, le is vettem, mert elkezdett odaégni az edény aljához.
Az alsó lapra kentem a tölteléket, melegen kissé folyós volt, a szélein vissza kellett tessékelnem a lapra. De amint hűlt, szépen megdermedt. A másik lapot felszeletelve tettem rá.
A recept szerint nem kell felvágni előre a lapot, én nem hittem neki. De igaza volt, kipróbáltam, miután megdermedt, felvágható a töltelék kifolyása nélkül.

Azért mégiscsak jók ezek a naptáras receptek:-)
S hogy honnan ennyi fehérjém? Már vagy 2-3 hónapja gyűjtögetem őket a mélyhűtőben, igaz, más célra, de majd lesz arra is. Muszáj volt ezt kipróbálnom! Mikor élesztőset sütök, többnyire csak a sárgákat teszem bele, a fehérjét teszem a többihez, a jégre. S kiolvadva ugyanúgy viselkedik, mint frissen. 
Arról meg fogalmam sem volt, hány fehérje van a dobozban. Ezért lemértem a laptól megmaradt fehérjét (3,3 dkg volt), s annyit öntöttem ki a dobozból, hogy 9-szer annyi legyen.
Mivel anyák napja is van, a virágok és a krémes mellé még kívánok minden Édesanyának sok boldogságot!


Újra elkészült, az eredeti mennyiségekkel. Így is elegendő a nagy tepsihez, bár a lap vékonyabb lett, de nem is kell hogy vastag legyen, a krém a lényeg!
A lapokhoz: 25 dkg liszt, 15 dkg margarin, 1 nagy tojás, csipet só, 1 evőkanál ecet, tejföl. Bár most tejföl nélkül összeállt a tészta.
A krémhez pedig : 4 csomag vaníliás pudingpor, 5 dl tej és 5 dl víz, 30 dkg cukor és 9 tojásfehérje.
Az elkészítés menete ugyanaz, kivéve, hogy nem szeleteltem fel a felső lapot. És tényleg szeletelhető úgy egyben!
Ilyen lett:

20 megjegyzés:

  1. Tökéletes lett a krémesed, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, s milyen szabályos szeletek:) Nekem nem kedvencem a krémes, de szerintem az én párom nagyon szeretné, nem hiszem, hogy evett ilyet valaha. Nálam állandóan gyűlnek a fehérjék, talán, mert túl sokat sütök. Tejfölös dobozban gyűjtöm most, a tetejére mindig húzok egy vonalat, így tudom éppen mennyi van benne, de szoktam jégkocka tartóban is gyűjteni. A következő adagból ezt fogom készíteni. Boldog névnapot utólag is a férjednek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, köszönöm! Az ötletet is a fehérjék számolására, alkalmazni fogom! Nekem eszembe sem jutott, hogy számoljam, már azért sem, mert olyan receptet kaptam, amelyben a fehérjék űrtartalma számít, s ugyanannyi kell a többi hozzávalóból is.
      Remélem, Aranyembernek ízleni fog!

      Törlés
  3. Még sosem volt bátorságom nekifogni, gyönyörű lett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, köszönöm!Ehhez bátran hozzáfoghatsz, hisz sokkal egyszerűbb, mint az igazi krémes, s úgy gondolom, nem lehet elrontani.

      Törlés
  4. Boldog névnapot a férjednek utólag is, finom sütit készítettél neki! :) Ezer éve nem sütöttem krémest, de most, a képeidet nézve nagyon megkívántam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönjük szépen! Én sem sütök túl gyakran krémest, régebb egyáltalán nem sütöttem, mert megsütötte Anyukám. Most azért Férjem kedvéért nekilátok néha. Neki ugyanis kedvence.

      Törlés
  5. Jó ez a recept, nagyon szépek lettek a lapok is a krém is! Nekem is van egy doboz fehérjém, pontosan úgy gyűjtöm, mint trollanyu, vonalkákat húzok a doboz tetejére, így pontosan tudom hány fehérje van benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, köszönöm! A gyűjtési ötletet Neked is köszönöm, megjegyeztem:-)

      Törlés
  6. Szép lett a krémesed, nagyon jól sikerült a szív a tetején! Utólag boldog névnapot a férjednek, és téged Isten éltessen Anyáknapján!

    VálaszTörlés
  7. Isten éltesse a férjedet, finomságot készítettél neki megint! És az a szív rajta...:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszönöm! Ha már anyák napja, legyen szív is:-)

      Törlés
  8. Isten éltesse a férjed! :) Nagyon szeretjük a krémest, de nekem most nincs a fagyasztómban fehérje. Finom lehet tejjel is a krém, nekem vízzel kell főzni a pudingport a krémeshez, úgy is isteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, köszönjük! A következő, amit kipróbálok, a vízzel főzött krémes, már ajánlotta egy kedves bloggertársunk. Szerinte a tej elnehezíti a krémet, vízzel az igazi. Kíváncsi vagyok, de lehet, eltelik egy év is, mire megint krémest sütök:-)

      Törlés
  9. Nagyon finomat készítettél a férjecskédnek:) Sajnos nekem sosem gyűlne össze 10 fehérjém :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, mert megérdemli:-) Gyűjtsem neked? Nálam valahogy mindig marad 1-2-3, öntöm a többihez.

      Törlés
  10. Írtó jól néz ki! Én nem is értem, megesküdtem volna, hogy már feliratkoztam hozzád....na mindegy, most pótoltam! Szuperek a receptjeid! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Ditti! De aranyos vagy, köszöntelek "hivatalos" olvasóim között:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...