Hókifli, újra

Nem egyszer sütöttem hókiflit, mindig nagy sikere volt. Így nem csoda, ha újra és újra elkészül, de nekem akkor is a szilvalekvárral töltött az igazi. Ezúttal kicsit másképp készült, és szigorúan a kedvenc töltelékkel.


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 3 evőkanál tejföl
  • csipet só
  • szilvalekvár tölteni
  • porcukor beforgatni
Így készült:
A liszthez adtam a sót, majd elmorzsoltam a margarinnal és zsírral.
Hozzáadtam a tejfölt, púpos kanállal mérve. Ha túl keménynek tűnne a tészta, még kerülhet bele tejföl.
A tésztát 2-3 órás pihentetés után 9-10 gombócra osztottam. Mindegyik gombócot vékonyra nyújtottam, 8 cikkre vágtam- előbb félbe, majd négybe, s felezve ezeket. Lekvárral töltöttem, felsodortam, tepsibe pakoltam.
180 fokon világosra sütöttem.
Még forrón porcukorba forgattam.
A tepsit sütőpapírral béleltem, mint szinte mindig. Valahol azt olvastam, hogy a sütőpapír használatára azért van szükség, hogy a sütemény szépre süljön. Na én egész más célból használom: hogy ne kelljen annyit mosogatni a tepsiket. Ugyanis a mosogatás nem a szívem csücske:-)

7 megjegyzés:

  1. Örök kedvenc! Bármilyen lekvárral jöhet, de az igazi csakis a szilvalekvár. ;)

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek, szilvalekvárral a legfinomabb! :) Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, szilvalekvárral! Napokig erről fogok álmodni :) aztán neki fogok és megsütöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, előzd meg a napokig erről álmodást, süsd meg mihamarabb:-) És csakis szilvalekvárral!

      Törlés
  4. Egyetértek Okkival, ez az örök kedvenc - újra és újra sütöm én is. Aranyosak nálad is. :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...