Bogyi néni méteres kalácsa

Ezen a néven találtam rá erre a sütire, itt. Megtetszett, mert kevésbé macerás, mint az eredeti, de szerintem nem kevésbé mutatós és finom. Mondjuk nem sűrűn babrálok vele, de ez a változat valószínűleg gyakoribb vendég lesz.
Mivel még mindig nincs két egyforma méretű őzgerincformám, püspökkenyérformában készült:

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 5 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl olaj
  • 1 evőkanál kakaó+1 evőkanál tej felébe
A krémhez:
  • 2 csomag eperízű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 evőkanál olaj
Így készült:
A tésztához  a tojást a cukorral elkevertem, majd hozzáadtam az olajat, lisztet, sütőport, tejet és sima masszát kevertem belőle.
Felét kikent formába öntöttem, a másik felébe került a kakaó és 1 evőkanál tej. A kakaós masszát másik kikent formába borítottam.
180 fokon tűpróbáig sültek.
A krémhez a pudingporokat kevés tejjel simára kevertem, majd hozzáadtam a többi tejet és állandóan kavargatva sűrűre főztem. Hagytam kihűlni, közben sokszor átkevertem.
A vajat a cukorral elvegyítettem, majd kanalanként hozzáadtam a pudingot.
A formában kisült tésztát kiborítottam (igencsak felpúposodott, ezért levágtam egyenesre a tetejét), mindkettőt vízszintesen három csíkra vágtam.
Összeraktam a krémmel oly módon, hogy két barna csík közé világos kerüljön, illetve fordítva.
A csokit gőz fölött felolvasztottam, majd bevontam vele a sütik tetejét, arra ösztökélve, hogy oldalt lefolyjon itt-ott.

Finom volt! Nem tudom, ki lehet az a Bogyi néni, de hálás köszönet neki az ötletért! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...