Diós süti tejszínhabbal

Tortához vásároltam a tejszínt, de a torta nem készült el. Lett belőle egy egyszerű süti: kevert diós tészta, közte vastag tejszínhabréteg. Nem is emlékszem, mikor sütöttem utoljára piskótát... Ezek a kevertek is jó puhák, no meg nem kell külön kavargatni a fehérjét és a sárgáját. Idő- és edénytakarékos. :-)

Hozzávalók:

  • 25 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 1,5 dl olaj
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg darált dió
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 dl tej
A töltelékhez:
  • 5 dl tejszín
  • 2 csomag habfixáló
  • 3 evőkanál cukor 
A tetejére:
  • 10 dkg csokoládé
  • 5 dkg vaj
Így készült:
A tojásokat és a cukrot alaposan elkevertem, majd az olajjal is elvegyítettem. Beleborítottam a lisztet, sütőport, diót, vaníliát, fele tejet. Elkevertem, majd a többi tejjel simára kevertem.
Sütőpírral bélelt tepsibe simítottam.
180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A tejszínt a cukorral és a habfixálóval kemény habbá vertem, megtöltöttem vele sütit.
A tetejét a gőz fölött vajjal felolvasztott csokival vontam be.
A csoki dermedése után szeleteltem. Azért óvatosan, mert a hab szívesen kibuggyant volna kétoldalt. De éles késsel sikerült ezt megúszni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...