Körtés-mákos süti

Valamikor régen sütöttem egy újságból egy körtés-mákos sütit, s a Férjem által hozott néhány körte eszembe juttatta. De megtalálni pont azt az újságot reménytelen lett volna, így emlékezetből készült. Kevert tészta mákkal. Körtével a tetején.
Nem azért jegyzem le ezt a receptet, mert olyan szép lett a süti, hanem mert Férjemnek nagyon ízlett. Pedig mákos. Ennek ellenére sikeres volt, így annyira rossz nem lehet! :-) Amúgy sem erősségem a fotózás, de erről végképp nem sikerült épkézláb képet kattintani. Hát ilyen lett:

Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg margarin megolvasztva
  • 1 citrom leve, héja
  • 35 dkg liszt
  • 5 dkg darált mák
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 evőkanál tejföl
  • 4-5 körte
Így készült:
A tojásokat, cukrot elkevertem, majd belekerült sorra a többi hozzávaló, sima masszát kevertem belőle.
Tepsibe borítottam, tetejét kiraktam megpucolt, felszeletelt körtével.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.

Finom, puha süti lett belőle. Váratlanul vendégek is bejelentkeztek, illetve én hívtam őket: testvéreim jöttek, mindhárman. Ritkán esik meg, hogy mindannyian együtt lehessünk, így kaptam az alkalmon, örömmel vártam őket. Gyorsan kevertem még egy sütit, kókuszos mézest. Leányzó segített, így minden kész lett, s egy vidám délutánt töltöttünk együtt.




1 megjegyzés:

  1. Guszta szeletek lettek, semmi baj velük! Fő, hogy ízlett a családnak :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...