Tiramisu szelet

Nagyon rég készítettem tiramisut, pedig a család oda van érte meg vissza. Most, hogy kis keresztlányunk szülinapja volt, s Ő azt biztosan szereti, kapóra jött. Fele csinosabban, torta formára készült (erről nem készült fotó), másik fele itthon maradt, a gyerekeknek. Bár nem a megszokott összetételű, az ízvilág igen hasonló volt. A lényeg, hogy mindenkinek ízlett!
Hozzávalók:

  • 6 tojásos piskóta
  • 25 dkg babapiskóta
  • 0,5 dl víz
  • 1 dl főtt kávé
  • 2-3 evőkanál rumaroma
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 50 dkg mascarpone
  • 4 dl tejszín
  • 7 evőkanál cukor
  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A piskótát a szokásos módon elkészítettem. Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a pudingokat kevés tejjel elkevertem, majd a többi tej hozzáadásával sűrű krémmé főztem. Hagytam kihűlni, közben megkevergettem. 
A tejszínt 1 evőkanál cukorral felvertem.
A pudingot, fele mascarponét elkevertem a 4 evőkanál cukorral, majd több részletben hozzáadtam a hab felét.
A vizet, kávét, rumaromát, vaníliás cukrot elkevertem.
A krém felét az alsó piskótalapra kentem. Kiraktam a kávés lében megmártott babapiskótákkal. Rá került a krém másik fele, majd beborítottam a másik piskótalappal. Tetejére került a mascarpone, 2 evőkanál cukor és a hab másik felének keveréke.
Kakaóport szitáltam rá.
Utólag jutott eszembe, hogy kevesebb hókuszpókusszal járt volna, ha nem felezem a tejszínhabot meg krémsajtot, hanem az egészet összekeverem a pudinggal. Így is jutott volna a tetejére is a krémből, s kissé lerövidíti a munkaidőt. 

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett! Tetszik hogy alul-felül van egy lágy piskótaréteg, gondolom szebben is lehet szeletelni. Nagyon fincsi lehetett :-)

    VálaszTörlés
  2. Mekkora tepsiben készült? Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! A piskótát 28×32 cm-es tepsiben sütöttem. Bár nem mostanában készült, de ilyen célra szinte mindig ezt a tepsit használom, így bízom benne, nem csaplak be. A 6 tojásból közepesen magas lesz a piskóta, éppen még kettévágható.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...